Μόλις έφτασε στη χώρα μας το εντελώς νέο Suzuki Swift και η ελληνική αντιπροσωπεία δε χάνει χρόνο για μια εντατική αναθέρμανση των παγωμένων σχέσεων με το trcoff.gr. Χωρίς πολλά λόγια έχουμε στα χέρια μας το εντελώς νέο Swift σε αυτό το φανταστικό κόκκινο μεταλλικό χρώμα. Αυτή είναι η έκδοση με τον 1.200άρη ατμοσφαιρικό κινητήρα και το αυτόματο κιβώτιο CVT. Ας τα δούμε όμως όλα από την αρχή…
|
Το νέο Swift είναι αρκετά δυναμικό σχεδιαστικά. Τουλάχιστον από μπροστά. |
Το Swift κάθε άλλο παρά άγνωστο όνομα είναι. Το μικρό μοντέλο στη γκάμα της Suzuki μετράει τις επιτυχίες σε δεκαετίες και όχι άδικα, αφού όλα αυτά τα χρόνια έχει καταφέρει να προσφέρει αξιοπιστία, αξιοπιστία και… αξιοπιστία. Πάντα σε ένα περιτύλιγμα όμορφα προσεγμένο για τα στάνταρ της εποχής, ενίοτε διανθισμένο με σπορ εκδόσεις και ατμοσφαιρικούς κινητήρες.
Τώρα, στη νέα γενιά Swift τα πράγματα παραμένουν ίδια αλλά και εντυπωσιακά διαφορετικά. Το τελευταίο μοντέλο δείχνει και είναι πιο Swift από ποτέ, ωστόσο είναι εντελώς νέο και το φωνάζει από μακριά. Η σχεδίασή του είναι αρκετά τολμηρή, με το μπροστινό του μέρος να χαρακτηρίζεται από μια μεγάλη εξάγωνη μάσκα και ένα καλοσχεδιασμένο “χαμόγελο” στον προφυλακτήρα. Αν βγάλεις το σήμα της Suzuki στον προφυλακτήρα πολλά μοντέλα μπορούν να θεωρηθούν παρόμοια στο μάτι, με επικρατέστερο όλων το MINI Cooper. Δε λέμε πως το Swift μοιάζει με MINI, αλλά η σύγκριση είναι μάλλον αναπόφευκτη, ειδικά αφού προσέξουμε και το σχήμα της εμπρός μαύρης κολόνας και το πως αυτή δένει με την “αιωρούμενη” οροφή (εδώ βοηθούν οι τρεις μαύρες κολόνες στο οπτικό εφέ). Ψαχουλεύουντας λίγο παραπάνω στις σχεδιαστικές λεπτομέρειες δε θα μπορούσαν να μας ξεφύγουν οι κρυφές πίσω χειρολαβές, μαύρες και καλά τοποθετημένες στο τελείωμα της πίσω κολόνας, ακριβώς κάτω από την οροφή. Πίσω τα πράγματα είναι πιο απλά στο μάτι, με τα μεγάλα φώτα να δημιουργούν ανάμικτες εντυπώσεις και τον πίσω προφυλακτήρα να είναι αυτό που λέμε “τυπικός Swift”.
Το νέο Suzuki Swift έχει παρόμοιες διαστάσεις με το μοντέλο που αντικαθιστά. Για την ακρίβεια είναι κατά 10 mm μικρότερο σε μήκος, 15 mm χαμηλότερο και 40 mm πιο φαρδύ. Το μεταξόνιό του είναι και αυτό αυξημένο κατά 20 mm, διαφορά μικρή αλλά σε συνδυασμό με τον ριζικό επανασχεδιασμό της καμπίνας είναι ικανή για να προσφέρει αισθητή ευρυχωρία και έναν μεγαλύτερο χώρο αποσκευών στα 265 λίτρα, 54 περισσότερα από το προηγούμενο Swift.
Στο εσωτερικό η εικόνα έχει αλλάξει αρκετά και δείχνει ότι οι Ιάπωνες κάνουν προσπάθειες να ακολουθήσουν τις τάσεις και τεχνολογίες της εποχής. Γι αυτό και υπάρχει ένα νέο σύστημα multimedia με οθόνη αφής 7 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό, η οποία ενσωματώνει Bluetooth και πλήρη συνδεσιμότητα με smartphones χάρη στα Apple CarPlay, Android Auto και MirrorLink. Το σύστημα -που είναι διαθέσιμο σε όλες τις εκδόσεις πέραν της απολύτως βασικής- προσφέρει μια καλή εμπειρία χρήσης αν και η αίσθηση της αφής απαιτεί μια εξοικείωση, ιδιαίτερα στο σκρολάρισμα μεγάλων λιστών όπως π.χ. στα ονόματα του τηλεφωνικού καταλόγου.
|
Αν και καλοεξοπλισμένο, αυτό που λείπει από το εσωτερικό του Swift είναι το χρώμα… |
Για πρώτη φορά σε Swift συναντούμε flat bottom τιμόνι και αυτή δεν είναι καν η έκδοση Sport. Μια ευχάριστη έκπληξη που σχεδόν έγινε μόδα στα mainstream αυτοκίνητα και δίνει αυτό το +1 στο σπορτίφ προσανατολισμό του μοντέλου. Διαθέτει και χειριστήρια για το ηχοσύστημα και το Bluetooth, στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις. Ακριβώς από πίσω, ο πίνακας οργάνων έχει δύο κυκλικά όργανα και στη μέση μια οθόνη πολλαπλών ενδείξεων. Στις πλουσιότερες εκδόσεις μάλιστα η οθόνη αυτή είναι TFT 4,2 ιντσών. Στην έκδοση της δοκιμής έχουμε την απλή οθόνη, η οποία δεν είναι καθόλου κακή μάλιστα, αφού περιλαμβάνει ενδείξεις για όλα όσα ψάχνει κανείς.
Αν ήταν στο χέρι μας, θα αλλάζαμε αυτή την αυτοκτονική μονοχρωμία. Το μαύρο αποτελεί το κυρίαρχο στοιχείο σε ένα αυτοκίνητο που κατά τη γνώμη μας θα έπρεπε να ήταν πιο “ζωηρό” χρωματικά. Επίσης λίγο πιο μαλακά πλαστικά στο επάνω μέρος του ταμπλό αλλά και στα πάνελ των θυρών θα βοηθούσαν αρκετά στην αναπόφευκτη σύγκριση με κάποιον ευρωπαϊκής προέλευσης ανταγωνιστή. Εδώ οι Ιάπωνες παρέμειναν παραδοσιακοί. Ακόμη και η μυρωδιά των πλαστικών του Swift είναι ακριβώς η ίδια με την προηγούμενη γενιά. Τέλος, μετά από πολύ καιρό συναντήσαμε τα παραδοσιακά περιστροφικά χερούλια για τα παράθυρα. Ναι, το έτος 2017 υπάρχουν ακόμη. Στα πίσω παράθυρα του νέου Swift, σε όλες τις εκδόσεις εκτός της πλούσιας GLX.
Ένα πολύ θετικό στοιχείο στη νέα γενιά Suzuki Swift έχει να κάνει με το βάρος. Και αυτό γιατί η δομή της νέας πλατφόρμας “HEARTECT” επιτρέπει τη δραστική μείωση του. Η ολική αναδιάρθρωση της δομής του πατώματος και της διαμόρφωσης των τμημάτων του, είχε ως αποτέλεσμα την υιοθέτηση ενός πλαισίου υψηλής ακαμψίας που βελτιώνει την ασφάλεια κατά τη σύγκρουση και έχει μια συνεχή, ομαλή και καμπυλωτή μορφή που βοηθά στην απορρόφηση της ενέργειας. Αυτό οδήγησε και στη μείωση των απαραίτητων ενισχύσεων. Στο δια ταύτα, το νέο Swift είναι κατά 120 κιλά ελαφρύτερο, εκεί στα 840 κιλά. Και αυτό σημαίνει καλύτερη κατανάλωση, καλύτερες επιδόσεις, καλύτερη ευελιξία, φρενάρισμα κ.λ.π. Μια διαφορά που τη νιώθεις από την πρώτη κιόλας στιγμή στον τρόπο με τον οποίο το αυτοκίνητο στρίβει και ελίσσεται εκτός ή εκτός πόλεως.
|
Οι αναρτήσεις του Swift έχουν γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω. |
Πρεμιέρα στο Suzuki Swift κάνει ένας καινούριος 3-κύλινδρος turbo κινητήρας με την ονομασία Boosterjet, χωρητικότητας μόλις 998 κ.εκ. Με ισχύ 112 ίππων και 170 Nm ροπής τοποθετείται αυτή τη στιγμή στην κορυφή της γκάμας, μέχρι τουλάχιστον την άφιξη ενός ακόμη turbo κινητήρα που θα κινεί το περιβόητο Swift Sport. Εμείς στη διάθεσή μας είχαμε την ατμοσφαιρική εκδοχή του μοντέλου, με τον 1.200άρη Dualjet 4-κύλινδρο βενζινοκινητήρα των 90 ίππων και 120 Nm ροπής. Ένα σύνολο που ακούγεται λίγο αλλά είναι ικανό στο να προσφέρει ικανοποιητικές επιδόσεις και εξαιρετικές τιμές κατανάλωσης. Εδώ συμβάλλει βεβαίως το χαμηλό βάρος του αυτοκινήτου, αφού ο 1.200άρης είναι ικανός να φτάσει τα 100 km/h σε 11 δευτερόλεπτα σε συνδυασμό με το κιβώτιο CVT της δοκιμής μας (11,9” με 5άρι μηχανικό). Βέβαια ο θόρυβος του κινητήρα λόγω CVT αποτρέπει τέτοιες απόπειρες, όπως άλλωστε και σε οποιοδήποτε άλλης μάρκας αυτοκίνητο εξοπλισμένο με CVT. Ναι, είναι εξαιρετικά βολικό και ευκολοδήγητο κάθε μέρα, αλλά αν αποφασίσεις να “ορμήξεις” το CVT δεν ενδείκνυται γι αυτό, ασχέτως αν τα καταφέρνει καλά. Όσο για την κατανάλωση, τα 4,3 lt/100km (4,6 με CVT) που ανακοινώνει η Suzuki δεν απέχουν και τόσο από την πραγματικότητα, αφού χωρίς άγχος είδαμε τιμές οριακά κάτω από τα 5 lt/100km.
Για τους οικολόγους ή τους εναλλακτικούς ή εν πάση περιπτώσει αυτούς που θέλουν ακόμη χαμηλότερες καταναλώσεις, η Suzuki έχει προνοήσει. Γι αυτό και το νέο Swift διατίθεται και σε εκδόσεις SHVS (Smart Hybrid Vehicle της Suzuki) οι οποίες είναι εξοπλισμένες με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα που βοηθά τον κινητήρα εκεί ακριβώς που καταναλώνει περισσότερο καύσιμο (βλ. εκκίνηση από στάση ή επιτάχυνση). Το SHVS είναι διαθέσιμο σε όλες τις εκδόσεις κινητήρων και στην τετρακίνητη. Ναι, το Swift βγαίνει και τετρακίνητο, σε συνδυασμό με τον 1.200άρη κινητήρα.
Ολοκληρώνοντας λοιπόν, το νέο Suzuki Swift μας αρέσει γιατί είναι φρέσκο σχεδιαστικά, τολμηρό και διαφορετικό από οποιοδήποτε άλλο μοντέλο στη γκάμα Suzuki. Μας αρέσει ακόμη που είναι 100% γιαπωνέζικο, αλλά κυρίως γιατί είναι σημαντικά πιο ελαφρύ και το νιώθεις από την πρώτη κιόλας βόλτα.
|
Χωρίς ιδιαίτερη σχεδιαστική τόλμη το πίσω μέρος του Suzuki Swift. |
Σίγουρα θα θέλαμε ένα πιο προσεγμένο σχεδιαστικά πίσω μέρος και ένα ζωηρό χρωματικά εσωτερικό, με πιο μαλακά πλαστικά, ενώ όσοι το επιλέξουν με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων θα θέλουν και την 6η σχέση (όλες οι εκδόσεις manual είναι με 5άρι).
Δε μας χάλασε καθόλου το flat bottom τιμόνι αλλά και ο πλούσιος εξοπλισμός της μεσαίας έκδοσης GL+, ενώ μας ενθουσιάζει η τιμή του. Ποιά είναι αυτή; Το αυτοκίνητο της δοκιμής 1.2 GL+ 90hp CVT με όλα του τα καλούδια (ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, LED ημέρας, φιμέ κρύσταλλα, multimedia 7”, Bluetooth, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, αυτόματα φώτα) κοστίζει 14.080 ευρώ, ενώ η βασική έκδοση 1.2 GL ξεκινά από μόλις 11.680 ευρώ. Και αν μη τι άλλο αυτή είναι μια πολύ επιθετική κίνηση για να μπει δυναμικά στην αγορά.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.): 1.242
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 90/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 120/4.400
0-100 χλμ./ώρα (δλ.): 11,9 (11,0)
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα): 180 (175)
Μέση κατανάλωση (lt/100km): 4,3 (4,6)
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 98 (103)
Βάρος (κιλά): 840 (900)
*Σε παρένθεση οι τιμές για την έκδοση με CVT
Τιμή Suzuki Swift 1.2 GL 90hp: 11.680 ευρώ
Τιμή Suzuki Swift 1.0 GL+ 112hp: 13.880 ευρώ
Τιμή έκδοσης δοκιμής 1.2 GL+ 90hp CVT: 14.080 ευρώ
Φωτογραφίες: Γιάννης Στέφου | www.trcoff.gr