Aprilia RSV4 Factory: Από τα Superbikes στην παραγωγή


Μια αγωνιστική μοτοσικλέτα παραγωγής, ένα καθαρόαιμο superbike ίδιο με αυτό του Max Biaggi. Αυτή είναι η νέα Aprilia RSV4 Factory, την οποία είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε στην πίστα των Σερρών.

Μπορεί να είμαστε ένα αυτοκινητιστικό blog, ωστόσο η οδηγική ευχαρίστηση είναι ο πρωταρχικός μας στόχος. Και όσο λιγότεροι τροχοί υπάρχουν σε ένα όχημα, τόσο μεγαλύτερη η απόλαυση. Με αφορμή λοιπόν το πανελλαδικό λανσάρισμα του νέου superbike της Aprilia, πήραμε το κράνος και βάλαμε τα δερμάτινα για μια πρώτης τάξεως γνωριμία με το απίθανο αυτό κατασκεύασμα που λέγεται RSV4 Factory. Και για να καταλάβουμε γιατί ακριβώς μιλάμε, είναι η καλύτερη supersport μοτοσικλέτα για το 2009* η οποία εντυπωσιάζει ήδη στο παγκόσμιο πρωτάθλημα Superbikes (SBK). Αυτή τη μοτοσικλέτα –χωρίς φώτα και πινακίδα κυκλοφορίας- οδηγεί και ο Max Biaggi, ο οποίος άλλωστε κρύβεται πίσω από την εξέλιξή της.
Σχεδιαστικά, ότι και να γραφτεί δε θα είναι αρκετό. Εντυπωσιακό εμπρός τμήμα με τεράστιες εισαγωγές αέρα, υπερυψωμένη πίσω ουρά με φως τεχνολογίας LED, μονόσελη διάταξη και «κουστούμια» carbon εμπρός, πίσω και στο πλάι περιβάλλουν το πανάλαφρο γυμνό αλουμινένιο πλαίσιο (μόλις 10,1 kg). Τα φρένα της χρυσής σειρά Brembo περιλαμβάνουν state-of-the-art 6-πίστονες μονομπλόκ δαγκάνες με διπλούς δίσκους 320 χλστ. εμπρός και διπίστονες δαγκάνες Brembo “Serie Oro” με δίσκο 220 χλστ. πίσω. Στον τομέα της ανάρτησης υπάρχει upside-down αγωνιστικό πιρούνι της Ohlins Racing εμπρός, ενώ η πίσω ανάρτηση είναι επίσης της Ohlins Racing και full ρυθμιζόμενη.

Ο στενός V4 κινητήρας του RSV4 Factory είναι ο πιο καινοτόμος, ισχυρός και τεχνολογικά προηγμένος κινητήρας που έχει ποτέ σχεδιάσει και κατασκευάσει η Aprilia. Εξαιρετικά μικρός σε διαστάσεις και βάρος, ο V4 των 999,6cc αποδίδει 180 ίππους. Οι πιο ευφυείς τεχνολογικά λύσεις, σε συνδυασμό με τα ανώτερης ποιότητας υλικά και τα πιο προηγμένα ηλεκτρονικά, χρησιμοποιήθηκαν για να επιτευχθεί ο αρχικός στόχος της Aprilia: η μέγιστη ιπποδύναμη.
Το RSV4 δημιουργήθηκε σε στενή συνεργασία με το αγωνιστικό τμήμα της Aprilia, το οποίο μετράει 33 παγκόσμια πρωταθλήματα και 259 νίκες σε αγώνες παγκοσμίων πρωταθλημάτων ταχύτητας. Η νέα μοτοσικλέτα ενσωματώνει όλη την αγωνιστική τεχνολογία του σήμερα όπως η ρυθμιζόμενη γεωμετρία της. Μια σειρά από επιλογές, όπως η πολυρυθμιζόμενη ανάρτηση αλλά και συνδυασμοί ρυθμίσεων -όπως η θέση του κινητήρα μέσα στο πλαίσιο- συμβάλλουν στην δυνατότητα στησίματος ανάλογα με το στιλ οδήγησης. Η Aprilia RSV4 Factory είναι η πιο ρυθμιζόμενη μοτοσικλέτα παραγωγής, όπως ακριβώς και μια αγωνιστική μοτοσικλέτα. Μιλάμε δηλαδή για την πιο ολοκληρωμένη Superbike race ready μοτοσικλέτα στην αγορά, έτοιμη για όποιον θέλει να ανακαλύψει τις ικανότητες και τα όρια του στην πίστα.
Με την ευκαιρία παρουσίαση της RSV4 Factory από την Piaggio Hellas, βρεθήκαμε στην πίστα των Σερρών όπου δοκιμάσαμε τα όρια, όχι της μοτοσικλέτας αλλά τα προσωπικά μας. Το έξυπνο σύστημα πολλαπλής χαρτογράφησης του κινητήρα, επιτρέπει στον αναβάτη να επιλέξει ανάμεσα σε τρία προγράμματα λειτουργίας (ακόμη και εν κινήσει): Road (R), Sport (S) και Track (T). Στο πρώτο η ιπποδύναμη του κινητήρα μειώνεται στους 140 ίππους και η λειτουργία είναι πιο ομαλή με στόχο τις καθημερινές μετακινήσεις στο δρόμο. Τα άλλα δύο προγράμματα έχουν full ισχύ, με το S να είναι πιο γραμμικό και ευχάριστο. Το Track mode στην ουσία αποτελεί την απόλυτη αγωνιστική χαρτογράφηση για εκμετάλλευση του 100% των δυνατοτήτων της μοτοσικλέτας.
Μετά από δύο χορταστικά ημίωρα στην πίστα των Σερρών, γεμάτα αδρεναλίνη, καταιγιστικές επιταχύνσεις και μοναδική οδική συμπεριφορά ένα πράγμα μένει στον αναβάτη. Είναι μια πραγματικά εξωτική μοτοσικλέτα τόσο σχεδιαστικά όσο και τεχνολογικά, με εκπληκτικό ήχο και ακόμη πιο εκπληκτική αίσθηση στην πίστα. Με σχεδόν 19.500 ευρώ μπορεί ο καθένας να ζήσει το δικό του πρωτάθλημα Superbikes αλλά και να κινηθεί με ένα δίτροχο πραγματικά γεννημένο μέσα στους αγώνες.

* Διάκριση που απονεμήθηκε μετά από ψηφοφορία μεταξύ 12 έγκριτων και έγκυρων περιοδικών μοτοσικλέτας από 12 ευρωπαϊκές χώρες. Η Aprilia RSV4 Factory βραβεύτηκε ως η καλύτερη Supersport μοτοσυκλέτα, διάκριση σε μια κατηγορία με το μεγαλύτερο γόητρο και τον σκληρότερο ανταγωνισμό.


Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας: V4 με εσωτερική γωνία 65ο, 4 εκκεντροφόροι (2 επικεφαλής), 4 βαλβίδες/κύλινδρο
Κυβισμός: 999,6 cc
Μέγιστη ισχύς: 180 CV/12.500 rpm
Μέγιστη ροπή: 115 Nm/10.000 rpm
Βάρος: 179 κιλά (στεγνό, χωρίς μπαταρία)
Ρεζερβουάρ: 17 λίτρα

[Επίσημο site: Aprilia RSV4]