Ξεπούλησε η BMW i8

28 Νοεμβρίου 2013      

Το υβριδικό σπορ μοντέλο της BMW δείχνει πως ο δρόμος σ’ αυτή την κατεύθυνση είναι σωστός και το κοινό υποδέχεται θετικά τέτοιου είδους προτάσεις. Κι αυτό γιατί η BMW i8 ξεπούλησε για τον πρώτο χρόνο παρουσίας της, οπότε αν προγραμματίζατε μια τέτοια αγορά μάλλον θα πρέπει να περιμένετε αρκετά.

Η BMW i8 είναι ένα πραγματικό σπορ αυτοκίνητο, όπως άλλωστε φαίνεται και από τη δυναμικότατη σχεδίαση της. Από κάτω της κρύβει τεχνολογία που θυμίζει το δημοφιλές Toyota Prius με έναν θερμικό κινητήρα και έναν ηλεκτροκινητήρα. Μόνο που στην περίπτωση της i8, ο θερμικός κινητήρας είναι ένας 3-κύλινδρος 1.500άρης με turbo που παρά το μικρό του κυβισμό αποδίδει 231 ίππους οι οποίοι μεταφέρονται στους πίσω τροχούς. Ο ηλεκτροκινητήρας έχει ισχύ 131 ίππων και κινεί τους εμπρός τροχούς κάνοντας το αυτοκίνητο πρακτικά τετρακίνητο. Η συνδυαστική ισχύς αγγίζει τους 362 ίππους, ενώ στην πράξη η BMW i8 χρειάζεται 4,4 δευτερόλεπτα για την επιτάχυνση στα 100 km/h και 4,5 δευτερόλεπτα για το 80-120 km/h! Με άλλα λόγια έχουμε να κάνουμε με ένα πολύ γρήγορο αυτοκίνητο με επιδόσεις ανταγωνιστικές μιας Porsche 911, ωστόσο σε καύσιμο καταναλώνει μόλις 2,5 lt/100km, εκπέμπει 59 g CO2/km και έχει αυτονομία 500 km. Προσθέστε το γεγονός ότι μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά με ηλεκτρισμό αλλά και το ότι χωράει 4 επιβάτες και έχετε ένα όχημα πιο οικονομικό από το Prius, γρήγορο όσο μια 911 και με σχεδίαση εντυπωσιακή όσο και μιας Lamborghini (παρατηρήστε ότι ο πίσω προφυλακτήρας μοιάζει λες και η i8 κατάπιε μια 911). Και βεβαίως με την υπογραφή και την ποιότητα της BMW.

Εκτός όμως από την i8, η BMW λανσάρει στην αγορά το πιο προσγειωμένο i3 (αν και κάθε άλλο παρά προσγειωμένη είναι η σχεδίαση του), το οποία μάλιστα έχει ήδη δεχθεί περισσότερες από 10.000 παραγγελίες πριν καν λανσαριστεί. Το BMW i3 ήδη έφτασε στην Ελλάδα και διατίθεται σε τιμές από 36.150 ευρώ. Το i3 είναι διαθέσιμο τόσο σε υβριδική έκδοση όσο και σε ηλεκτρική. Και οι δύο χρησιμοποιούν έναν ηλεκτροκινητήρα 170 ίππων για την κίνηση του οχήματος, ενώ επιπρόσθετα η υβριδική έκδοση διαθέτει κι έναν μικρό θερμικό κινητήρα των 0,65 lt απόδοσης 34 ίππων, ο οποίος λειτουργεί υποστηρικτικά φορτίζοντας τις μπαταρίες για μεγαλύτερη αυτονομία. Οι επιδόσεις και στις δυο περιπτώσεις είναι εξαιρετικές (δεδομένου και της σταθερής ροπής των 25,4 kgm από τις 0 σ.α.λ.) με την ηλεκτρική έκδοση να φτάνει τα 100 km/h σε 7,9 δευτ. και την υβριδική σε 7,2 δευτ. Η τελική ταχύτητα και των δυο περιορίζεται στα 150 km/h. Όσο αφορά τη φόρτιση του BMW i3, αυτή απαιτεί 6-8 ώρες σε οικιακή πρίζα και μπορεί να προσφέρει αυτονομία 190 km στην ηλεκτρική έκδοση και 340 km στην υβριδική.

Διαβάστε ακόμη:
BMW Σειρά 4 Convertible
BMW Σειρά 2 Coupe
Το Nissan BladeGlider είναι ένα ηλεκτροκίνητο DeltaWing δρόμου
Toyota Yaris Hybrid-R με 420 ίππους
Audi Sport quattro concept