28 Δεκεμβρίου 2010
Μετά τα Seat Ibiza Cupra και VW Polo GTI η “τριλογία” συμπληρώνεται με τη Skoda Fabia RS, η οποία μοιράζεται την ίδια τεχνολογία, όπως ο κινητήρας 1.4 TSI των 180PS και το 7άρι κιβώτιο DSG. Ταυτόχρονα παραμένει η πιο προσιτή επιλογή εκ των τριών, με αρχική τιμή τις 18.990 ευρώ.
Αφού λοιπόν υιοθετεί τα ίδια μηχανικά μέρη με τα Cupra και GTI, γιατί να επιλέξει κανείς τη Fabia RS; Η Skoda διατίθεται αποκλειστικά σε 5θυρο αμάξωμα και είναι φθηνότερη από το Ibiza και αρκετά φθηνότερη από το Polo, αποτελώντας ένα καλό και γρήγορο μικρό, με πλήρη εξοπλισμό και μια άκρως δελεαστική τιμή. Αισθητικά παραμένει πιο προσγειωμένη, με εμφάνιση που ελάχιστα διαφοροποιείται από την έκδοση 1.2 TSI. Ξεχωρίζουν οι 17άρες ζάντες αλουμινίου, ο ελαφρώς πιο επιθετικής σχεδίασης εμπρός προφυλακτήρας με στοιχεία LED στο ρόλο των φώτων ημέρας και η διπλή χρωμιωμένη απόληξη της εξάτμισης που ξεπροβάλει ανάμεσα από τον πίσω διακριτικό διαχύτη. Φυσικά το δίχρωμο αμάξωμα με διαφορετικής απόχρωσης οροφή και καθρέπτες ενισχύει το χαρακτήρα, θυμίζοντας κάτι από το εξαιρετικό MINI Cooper.
Εσωτερικά, η Fabia RS διακρίνεται για τον πλούσιο εξοπλισμό της και την καλή ποιότητα, η οποία ωστόσο δεν μπορεί να φτάσει στα πρότυπα του ακριβότερου Polo GTI (και αναμενόμενο), ενώ η σχεδίαση είναι επίσης υποδεέστερη σε άμεση σύγκριση με τα άλλα δύο αυτοκίνητα του ομίλου. Η πεντάθυρη διάταξη ωστόσο, είναι αυτή που κερδίζει στους τομείς της πρακτικότητας όταν έρχεται η ώρα της μετακίνησης περισσότερων από 2 επιβάτες, τομέας στον οποίο υστερεί το Cupra λόγω αποκλειστικά 3θυρου αμαξώματος. Πλούσιος είναι και ο εξοπλισμός σε σχέση με τον ανταγωνισμό, με στάνταρ έγχρωμη οθόνη αφής με navi, αισθητήρες παρκαρίσματος με πίσω κάμερα και cruise control να πλαισιώνουν τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά όπως τα άνετα μπάκετ καθίσματα, τον αυτόματο κλιματισμό και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες.
Από εκεί και πέρα η ουσία είναι η ίδια. Καλή θέση οδήγησης, σπορ τριάκτινο & δερμάτινο τιμόνι, στάνταρ αυτόματο κιβώτιο DSG 7 ταχυτήτων και 180PS στους εμπρός τροχούς. Τα τεχνικά χαρακτηριστικά δε διαφοροποιούνται σε καμία περίπτωση, καθώς μιλάμε για τον ακριβώς ίδιο κινητήρα 1.4 TSI τοποθετημένο σε αμάξωμα με το ίδιο δάπεδο, το ίδιο σχεδόν βάρος και τις ίδιες αναρτήσεις και φρένα. Το σύστημα XDS κάνει κι εδώ την εμφάνιση του σε μια προσπάθεια να δώσει μια πιο ουδέτερη οδική συμπεριφορά, ενεργώντας στα φρένα (σε συνεργασία με το ESP) και προσομοιώνοντας τη λειτουργία ενός μηχανικού μπλοκέ διαφορικού. Σε απόλυτα νούμερα επιδόσεων, το RS θα χρειαστεί 7,3sec για την επιτάχυνση στα 100 km/h, καταναλώνοντας σε νορμάλ συνθήκες περίπου 8,0 lt/100km (6,2 δηλώνει η Skoda!), ενώ η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 224 km/h. Σε γενικές γραμμές, είναι μια τίμια σπορ πρόταση με τη δική της ξεχωριστή προσωπικότητα και όχι το “alter ego” του Polo GTI.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός: 1390 cc
Ισχύς (PS/rpm): 180/6200
Ροπή (Nm/rpm): 250/2000
0-100 km/h: 7,3 sec
Τελική ταχύτητα: 224 km/h
Μέση κατανάλωση: 6,2 lt/100 km*
Εκπομπές CO2: 148 g/km
Βάρος: 1318 kg
Αρχική τιμή Skoda Fabia RS 1.4 TSI DSG: 18.990 €*
*Στην τιμή δεν υπολογίζεται η τρέχουσα έκπτωση
Ακολουθεί το πρωτότυπο διαφημιστικό της Fabia RS, το οποίο μας εξηγεί πως δεν πρόκειται για ένα απλό Fabia. Απολαύστε: