Lotus Exige Sport 350

Η νέα έκδοση της Lotus Exige είναι ελαφρύτερη και ταχύτερη από κάθε άλλη Exige, και δικαίως αποκτά την ονομασία Exige Sport 350, σε συνέχεια των αντίστοιχων εκδόσεων Elise Sport και Elise Sport 220.

Κάνοντας αυτό που ξέρει καλύτερα, η Lotus έδωσε στην Exige Sport 350 ένα πιο ελαφρύ αμάξωμα, συγκεντρώνοντας τις προσπάθειες των μηχανικών στο να κάνουν ένα ήδη πολύ ελαφρύ αυτοκίνητο ακόμη ελαφρύτερο. Το αποτέλεσμα είναι να εξοικονομηθούν 51 kg, φτάνοντας έτσι το εξαιρετικό νούμερο των συνολικά 1.125 kg. Ανάμεσα στις επεμβάσεις που έγιναν ήταν η δημιουργία ενός εντελώς νέου πάνελ πίσω μέρους με γρίλιες αντί για παρμπρίζ, η χρήση ελαφρύτερης μπαταρίας, ελαφρύτερων βάσεων κινητήρα, ελαφρύτερης εξάτμισης και μιας γυμνής εσωτερικής κονσόλα που αφήνει εκτεθειμένο το μηχανισμό του επιλογέα ταχυτήτων. Και αν μη τι άλλο το τελευταίο δείχνει τόσο όμορφο όσο ένα δώρο κάτω από το Χριστουγεννιάτικο δέντρο!

Καμία επέμβαση δεν έχει γίνει στον V6 υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 3,5 lt, ο οποίος αποδίδει 350 ίππους και 400Nm ροπής. Σε συνδυασμό με το χαμηλό κέντρο βάρους και το όφελος των 51 kg, η Lotus Exige Sport 350 κάνει το 0-100km/h σε 3,9 δευτερόλεπτα και έχει τελική ταχύτητα 274 km/h. Μικρές αλλαγές ωστόσο έχουν γίνει στο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων για ακόμη πιο ακριβείς και άμεσες αλλαγές. Ο μηχανισμός του επιλογέα ταχυτήτων χρησιμοποιεί ελαφριά τμήματα και μέρη από αλουμίνιο και όπως φαίνεται βρίσκεται πλέον σε κοινή θέα υπενθυμίζοντας τον σπορ προσανατολισμό της ελαφριάς έκδοσης. Διαθέσιμο ωστόσο είναι και ένα 6άρι αυτόματο κιβώτιο με αλουμινένια paddles, το οποίο εξασφαλίζει ελαφρώς καλύτερες επιδόσεις σε σύγκριση με το μηχανικό (0-100 σε 3,8) και βελτιωμένη κατανάλωση στα 9,4 lt/100km αντί για τα 10,1 του μηχανικού.

Η αντικατάσταση του πίσω παρμπρίζ με το νέο πάνελ από γρίλιες μπορεί να περιορίζει αρκετά την ορατότητα προς τα πίσω, ωστόσο προσφέρει μείωση στο κέντρο βάρους και ταυτόχρονα καλύτερη ψύξη για τον κινητήρα. Η ιδέα ενός τέτοιου πίσω πάνελ δεν είναι νέα στη Lotus αφού πρωτοπαρουσιάστηκε στη Lotus Esprit Turbo το 1980. Τέλος, η ανάρτηση είναι σκληρότερη και με νέα γεωμετρία, παρέχοντας μεγαλύτερη ακρίβεια χειρισμών και σε συνδυασμό με το χαμηλότερο βάρος “κλέβει” η Sport 350 όχι μόνο είναι ταχύτερη κατά 2,5 δευτερόλεπτα από την Exige S στην πίστα της Lotus στο Hethel, αλλά με 1:29,8 είναι και η πρώτη Lotus παραγωγής που σπάει το φράγμα του ενάμισι λεπτού στη συγκεκριμένη πίστα.
Σχεδιαστικά, η νέα Exige Sport 350 έχει βελτιωμένους και μεγαλύτερους διακόπτες για το Dynamic Performance Management (παρέχει λειτουργίες Drive, Sport και Race), αλλά και το μπουτόν εκκίνησης του κινητήρα, ενώ στην καμπίνα κυριαρχούν νέες καρό αποχρώσεις σε κίτρινο-μαύρο, θυμίζοντας την εποχή της Esprit S1 του 1976. Προαιρετικά βεβαίως διατίθενται επενδύσεις σε alcantara, κλιματισμός (ναι προαιρετικά), ηχοσύστημα και… μοκέτες. Και βεβαίως οι υποψήφιοι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν ακόμη τις προαιρετικές σφυρήλατες και πιο ελαφριές ζάντες (-5kg στο σύνολο), τα διάτρητα και διαιρούμενα αεριζόμενα δισκόφρενα (-5kg) με μαύρες ή κίτρινες δαγκάνες. Με τις παραπάνω επιλογές, το συνολικό βάρος της Exige Sport 350 μειώνεται ακόμη περισσότερο στα 1.115 kg.
Εξωτερικά, η έκδοση ξεχωρίζει από τα μαύρου ματ χρώματος εμπρός splitter, πίσω αεροτομή, εμπρός καπό, πάνελ οροφής, καθρέπτες και πίσω τραβέρσα (μπορούν να βαφτούν στο χρώμα του αυτοκινήτου χωρίς κόστος). Οι πωλήσεις της Lotus Exige Sport 350 ξεκινούν τον Φεβρουάριο σε τιμές Γερμανίας από 74.000 ευρώ. Το Μάρτιο του 2016 αναμένεται και η αντίστοιχη έκδοση Roadster.