Car of the Week: Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM-2 85hp

15 Σεπτεμβρίου 2014     
Το entry level μοντέλο της ένδοξης Alfa Romeo δε χρειάζεται συστάσεις. Η MiTo είναι στην αγορά ένα αρκετά μεγάλο διάστημα και αν μη τι άλλο έχει γνωρίσει την αγάπη του κόσμου και έχει καθιερωθεί ως ένα premium μικρό σε εμφάνιση, στιλ και ποιότητα. Με την πάροδο των ετών η μικρή Alfa εξελίχθηκε, απέκτησε μικρές αισθητικές αλλαγές και ταυτόχρονα μια νέα έκδοση πετρελαίου, ακολουθώντας τις προσταγές της αγοράς. Έτσι λοιπόν πήραμε στα χέρια μας την Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM-2, την οδηγήσαμε για μια εβδομάδα και καταλήξαμε σε μερικά ενδιαφέροντα συμπεράσματα.

Η πρώτη μας επαφή με τη MiTo ήταν πριν 6 χρόνια, το 2008. “Ερωτεύσιμη ιταλίδα” γράφαμε τότε και σήμερα το μοντέλο παραμένει το ίδιο “ερωτεύσιμο”, ακόμη και αν έχει μείνει λίγο πίσω σε κάποιους τομείς. Οι περσινές πινελιές ανανέωσης έδωσαν μια απαραίτητη φρεσκάδα (πιο σκούρους προβολείς, γρίλια με επιχρωμιωμένο πλαίσιο, νέα χρώματα στο ταμπλό, νέες ταπετσαρίες και νέο σύστημα πληροφόρησης με έγχρωμη οθόνη αφής) στην προσπάθεια να κρατήσουν τη MiTo ανταγωνιστική. Ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον έδωσε το νέο προαιρετικό πακέτο εξοπλισμού QV Sportiva, το οποίο “φοράει” το μοντέλο της δοκιμής μας, με ζάντες 18 ιντσών, μαύρες εσωτερικές επενδύσεις και πολλές μικρές λεπτομέρειες που ενισχύουν το σπορ χαρακτήρα (δείτε αναλυτικά εδώ). Με άλλα λόγια, η MiTo παραμένει ανταγωνιστική χωρίς να αλλάξει ουσιαστικά, τουλάχιστον όσον αφορά στο κομμάτι της εμφάνισης.
Όπως ορίζει η νέα “μόδα”, μεγάλη σημασία στην Ελλάδα του υγραερίου και της πετρελαιοκίνησης έχει πλέον το πόσο καίει και όχι το πόσο κάνει το 0-100km/h. Έτσι η MiTo έχει και έκδοση υγραερίου αλλά και πετρελαίου, με τη δεύτερη να μας απασχολεί περισσότερο το διάστημα που πέρασε. Παρατηρώντας την έκδοση QV Sportiva με τις 18άρες ζάντες, τα σκουρόχρωμα φώτα και τα σατινέ καλύμματα καθρεπτών κανείς δε μπορεί να φανταστεί ότι κρύβει ένα σύνολο 1,3 λίτρων με μόλις 85 ίππους. Ο τραχύς ήχος στο γύρισμα της μίζας και η απενεργοποίηση του start&stop στα φανάρια προδίδει τον πετρελαιοκινητήρα που κρύβει κάτω από το εμπρός καπό, ο οποίος μπορεί να μη συμβαδίζει με τη σπορ εμφάνιση αλλά δεν παύει να φέρνει ικανοποιητικά νούμερα… όχι στο 0-100 αλλά στα lt/100, βλέποντας συχνά τιμές μεταξύ 4,5 και 5,5. Με άλλα λόγια η χαμηλή κατανάλωση ικανοποιεί εν μέρη σε αντίθεση με τις όχι και τόσο ανταγωνιστικές επιδόσεις (0-100 σε 12,9 δευτ. και τελική 174 km/h). Βεβαίως η ροπή των 200 Nm στις 1.500 σ.α.λ. προσφέρει ικανοποιητικό τράβηγμα, παρά την αραιή κλιμάκωση του 5-τάχυτου κιβωτίου. Όλα τα παραπάνω με το σύστημα DNA στην επιλογή Dynamic μιας και στο Normal η MiTo 1.3 JTDM-2 απογοητεύει όντας αρκετά δυσκίνητη στοχεύοντας μόνο στην χαμηλή κατανάλωση και στους χαμηλούς ρύπους (90 γρ. CO2).
Στο δρόμο; Η σκληρή ανάρτηση σε συνδυασμό με τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά προφέρουν μια πολύ καλή και σπορ οδική συμπεριφορά. Το τιμόνι ικανοποιεί με την πληροφόρηση του και το πλαίσιο σε προκαλεί να οδηγήσεις επιθετικά, ο 1.300άρης diesel όμως δε μπορεί να ακολουθήσει στις ορέξεις σου, υπενθυμίζοντας συνεχώς ότι δε φτιάχτηκε για τέτοιου είδους οδήγηση. Με άλλα λόγια, η MiTo 1.3 JTDM-2 είναι ένα αυτοκίνητο που το παίρνεις για τη σπορ εμφάνιση του και τη σπορ αίσθηση στο δρόμο, ωστόσο πρέπει να παραδεχτείς ότι στην πράξη ζητάς οικονομία και πρακτικότητα. Φαντάσου τη σαν ένα πολύ καλό και ακριβό αθλητικό παπούτσι. Δε θα πας ποτέ για τρέξιμο αλλά θα το ευχαριστιέσαι ακόμη και όταν το φοράς για καφέ.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.): 1.248
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 85/3.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 200/1.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.): 12,9
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα): 174
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.): 3,6
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 90
Βάρος (κιλά): 1.150
Τιμή
Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM-2 85hp Progression: 17.500* ευρώ
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής
Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM-2 85hp Distinctive QV Sportiva: 19.500* ευρώ
*Ισχύει επιπλέον προωθητική ενέργεια 1.000 ευρώ. Οι τιμές είναι χωρίς όφελος απόσυρσης (-960 ευρώ).
Διαβάστε ακόμη: