Volkswagen: Νέος κινητήρας 1.5 TSI evo2 150ps

Ο νέας γενιάς κινητήρας 1.5 TSI evo2 της Volkswagen ξεκινά την πορεία του στη γκάμα του T-Roc και T-Roc Cabriolet, ενώ σταδιακά θα υιοθετηθεί και σε άλλα μοντέλα της μάρκας.

Η Volkswagen αναβάθμισε τον δημοφιλή κινητήρα βενζίνης 1.5 TSI. Ήδη ο TSI evo2 εφοδιάζει τα πρώτα μοντέλα της μάρκας στην Ευρώπη, με τη σειρά T-Roc να είναι η πρώτη που ωφελείται από το νέο μηχανικό σύνολο. Ο νέος κινητήρας σύμφωνα με τη μάρκα προσφέρει μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και χαμηλότερες εκπομπές CO2. Είναι βεβαίως τετρακύλινδρος, με turbo και αρχικά διατίθεται με ισχύ 150 PS. Ωστόσο και άλλες εκδοχές του 1.5 TSI evo2 θα ακολουθήσουν αργότερα, ενώ περισσότερα μοντέλα θα τον υιοθετήσουν μέχρι το τέλος της χρονιάς.

Τα νέα χαρακτηριστικά του EA 211 evo2

Στη νέα γενιά του 1.5 TSI, οι μηχανικοί έχουν μετακινήσει τον τριοδικό καταλυτικό μετατροπέα και το φίλτρο κατακράτησης σωματιδίων πιο κοντά στον κινητήρα, σε μία ενιαία μονάδα ελέγχου εκπομπών των ρύπων. Με αυτό τον τρόπο αυξάνεται ακόμα περισσότερο η αποτελεσματικότητα του συστήματος ελέγχου των εκπομπών, ενώ παράλληλα προωθείται και η βιωσιμότητα, καθώς είναι εφικτή η μειωμένη χρήση πολύτιμων μετάλλων. Παράλληλα, δημιουργεί τις βάσεις για συμμόρφωση με τα μελλοντικά πρότυπα για τις εκπομπές ρύπων.

Βασικό τεχνολογικό χαρακτηριστικό για τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου στο νέο κινητήρα 1.5 TSI evo2 είναι το βελτιωμένο «Σύστημα Ενεργής Διαχείρισης Κυλίνδρων» (ACTplus). Στο επίκεντρο αυτής της νέας εξέλιξης είναι η βελτίωση της ενεργοποίησης και απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων, έτσι ώστε η λειτουργία του συστήματος να είναι πιο ομαλή. Με το ACTplus, ο δεύτερος και ο τρίτος κύλινδρος δεν ενεργοποιούνται όταν ο κινητήρας λειτουργεί σε χαμηλά και μεσαία φορτία και ταχύτητες. Το σύστημα λειτουργεί αυξάνοντας την απόδοση στους ενεργούς κυλίνδρους, ενώ την ίδια στιγμή οι μεσαίοι κύλινδροι ακολουθούν χωρίς απώλειες και ενεργοποιούνται όταν πατηθεί πάλι το γκάζι, για πλήρη παροχή ισχύος.

Μαζί με τον υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας, ο 1.5 TSI διαθέτει και άλλα συστήματα υψηλής τεχνολογίας. Υπάρχει ψεκασμός υψηλής πίεσης που λειτουργεί έως και τα 350 bar, τα τοιχώματα των κυλίνδρων έχουν επίστρωση πλάσματος για μείωση των τριβών, ενώ τα πιστόνια με χυτούς αγωγούς ψύξης βελτιστοποιούν την καύση και αυξάνουν την απόδοση.

Επίσης, οι κινητήρες TSI evo2 είναι σχεδιασμένοι για λειτουργία με καύσιμα που περιέχουν συστατικά τα οποία παράγονται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Αυτό σημαίνει ότι είναι έτοιμοι να ανταποκριθούν στις μελλοντικές απαιτήσεις και κανονισμούς για τις εκπομπές ρύπων. Επιπλέον είναι κατάλληλοι για χρήση σε διάφορα υβριδικά συστήματα και θα μπορούν να φθάσουν σε ισχύ έως και τα 272 PS σε ένα plug-in υβριδικό σύστημα.