Μεγάλη σκάλα φώτων που δεν τυφλώνει [+video]

28 Φεβρουαρίου 2013        

Μια παγκόσμια καινοτομία έρχεται από τη Volvo, αλλάζοντας το παιχνίδι στην τεχνολογία του φωτισμού όπως τον γνωρίζαμε μέχρι σήμερα. Πρόκειται για το Active High Beam Control, ένα πρωτοποριακό σύστημα προβολέων με μεγάλη σκάλα φώτων που δεν τυφλώνει τους απέναντι ή προπορευόμενους οδηγούς, διατηρώντας βεβαίως όλα τα πλεονεκτήματα του δυνατού φωτισμού στο σκοτάδι.

Οδηγώντας με τη μεγάλη σκάλα των φώτων βλέπουμε άριστα στο σκοτάδι, ωστόσο αναγκαζόμαστε να χαμηλώνουμε τη δέσμη μας όταν έχουμε άλλο αυτοκίνητο στο αντίθετο ρεύμα ή εμπρός από εμάς, για να μην τυφλώσουμε τους οδηγούς τους. Η νέα τεχνολογία φωτισμού της Volvo έρχεται να αλλάξει όσα γνωρίζαμε μέχρι σήμερα, καθώς μπορούμε να συνεχίζουμε να οδηγούμε με τη μεγάλη σκάλα χωρίς πλέον να τυφλώνουμε τους άλλους οδηγούς, ενώ ταυτόχρονα συνεχίζουμε να έχουμε τη μέγιστη δυνατή ορατότητα εμπρός μας αλλά και στο πλάι του δρόμου. Η τεχνολογία που ονομάζεται Active High Beam Control (έλεγχος ενεργής υψηλής δέσμης φώτων) θα διατίθεται αρχικά στον εξοπλισμό των νέων Volvo S60, V60 και XC60, που κάνουν ντεμπούτο στην έκθεση της Γενεύης σε λίγες μέρες. Πως γίνεται όμως να έχουμε ανοιχτή τη μεγάλη σκάλα φώτων και ταυτόχρονα να μην τυφλώνουμε τους απέναντι;

Μια κάμερα που βρίσκεται στην κορυφή του παρμπρίζ, η ίδια κάμερα που χρησιμοποιείται και από το σύστημα ανίχνευσης πεζών και τα υπόλοιπα συστήματα αυτόματης πέδησης, ανιχνεύει τόσο τα αντίθετα διερχόμενα όσο και τα προπορευόμενα οχήματα. Υπολογίζεται αυτόματα το ποσοστό και η θέση σκίασης που πρέπει να εφαρμοστεί στην υψηλή δέσμη φώτων κι έτσι τα φώτα δεν ενοχλούν το όχημα που βρίσκεται στη συγκεκριμένη θέση. Η τεχνολογία είναι τόσο ακριβής που το περιθώριο απόκλισης στον καθορισμό των οχημάτων δεν ξεπερνά τις 1,5 μοίρες. Η πληροφορία σχετικά με την απαραίτητη σκίαση μεταδίδεται σε έναν προηγμένο μηχανισμό προβολικής τεχνολογίας, που είναι ενσωματωμένος στα φωτιστικά σώματα του αυτοκινήτου. Ένας μικροσκοπικός κύλινδρος με μεταλλικά τμήματα διαφόρων μεγεθών, προσφέρει τη δυνατότητα μεταβλητής σκίασης της φωτεινής δέσμης σε διάφορες θέσεις, ακριβώς στο βαθμό που χρειάζεται. Το σύστημα καλύπτει και μοτοσικλετιστές που κινούνται στην ίδια ή στην αντίθετη κατεύθυνση. Συνεργάζεται βεβαίως με φώτα τεχνολογίας xenon και έχει πεδίο λειτουργίας ακόμα και για πολύ χαμηλές ταχύτητες, έως και τα 15 χλμ./ώρα.

Πρόκειται χωρίς αμφιβολία για μια εντυπωσιακή τεχνολογία που αλλάζει τα δεδομένα στον τομέα της ασφάλειας, έτσι ακριβώς όπως μας έχει συνηθίσει η Volvo από ανάλογες τεχνολογίες όπως το City Safety, ο αερόσακος για πεζούς κ.α. Ένα σύστημα που πιθανότατα θα υιοθετήσουν μελλοντικά και άλλες μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες.

Διαβάστε ακόμη:
Οι σημαντικότερες πρεμιέρες στην έκθεση της Γενεύης
Νέα Volvo S60, V60, XC60, V70, XC70 και S80 στη Γενεύη
Beltbag, η ζώνη ασφαλείας με αερόσακο
Το Sound Symposer στο Ford Focus ST